Blog > Komentarze do wpisu
Burj Al Arab - najdrozszy hotel na swiecie

W nocy Burj Al Arab w dzien

A dzisiaj napisze o jedynym na swiecie siedmiogwiazdkowym hotelu. Wlasnie obejrzalam program na Discovery, a poniewaz hotel ten znajduje sie w Dubaju, a Dubaj lezy tuz obok Kataru (mapa do zobaczenia tutaj), to pomyslalam, ze moze Was to zainteresowac. Hotel ten jest uosobieniem arabskiego przepychu i umilowania do bogactwa.

  • Hotel nazywa sie BURJ AL ARAB. Jest to najwyzszy na swiecie, i najbardziej luksusowy hotel na swiecie. Ma 321 metrow wysokosci, i nie ma normalnych pokoi, tylko suits (apartamenty).
  • Polozony jest na prywatnej wyspie.
  • Przybywajacy goscie moga ladowac na dachu hotelu, skad maja tylko 3 pietra w dol do apartamentow.
  • Najmniejszy apartament ma 170 metrow kwadratowych, najwiekszy 780 m2.
  • Kazdy z apartamentow:
  • - znajduje sie na dwoch pietrach.
  • - ma okna od podlogi do sufitu, zapewniajace cudowne widoki.
  • - ma pokoj jadalny, wypoczynkowy i biuro. Biuro wyposazone w laptop, faks, drukarke, internet.
  • - ma 42 calowy telewizor plazmowy i system DVD
  • - oswietlenie, zaslony i klimatyzacja - najwyzsza technologia, za dotknieciem jednego guzika.
  • Kazdy z gosci ma swojego prywatnego lokaja.
  • W hotelu jest fontanna, gdzie woda tryska wraz z ogniem! Doslownie, ogien i woda z tej samej dyszy! Woda nie gasi ognia poniewaz jest napowietrzana, i zawiera wystarczajaco duzo tlenu, aby podtrzymac ogien. Mozna wlozyc reke do tej wody z ogniem, i sie nie oparzymy!
  • Kolejna fontanna co jakis czas wypuszcza strumien wody na wysokosc 30 metrow (12 pieter)!!! I nigdy nikogo nie ochlapala!
  • Jest w tym hotelu restaruacja zwana Al Mahara (co oznacza "Pod morzem"). Jedzie sie do niej winda, 50 metrow w dol. Podroz zajmuje 3 minuty. Tak naprawde to jest to symulator, ktorym ma stworzyc wrazenie jazdy pod wode. W restauracji goscie wciaz maja wrazenie ze sa pod woda - dzieki gigantycznym akwariom otaczajacym restauracje.
  • Restauracja przygotowuje 2 miliony posilkow dziennie. Sprowadza z calego swiata produkty - co gosc sobie zazyczy, to ma. A potrawy sa dekorowane listkami zlota (prawdziwe zloto)
  • W restauracji mozna sie napic koniaku, ktory kosztuje 500 dolarow. Za lampke. (nic dziwnego, ze jest taki drogi. Na calym swiecie jest tylko 6 butelek tego koniaku).

Restauracja Pod morzem

  • Jest oczywiscie olbrzymi park wodny, z mnostwem atrakcji.
  • Do mycia hotelu na zewnatrz zatrudnia sie alpinistow, a umycie budynku zajmuje 2 miesiace.
  • Royal suit (apartament krolewski) jest najbardziej ekskluzywnym pokojem. Royal suit ma:
  • - 780 m2 i znajduje sie na 25 pietrze
  • - prywatna winde, i prywatne kino
  • - zlote i marmurowe schody, mahoniowe meble
  • - jadalnie, recepcje, biblioteke, pokoj dzienny, dwie sypialnie, kazda z osobna lazienka
  • - obrotowe loze w glownej sypialni
  • - produkty do ciala i zapachy od Hermes

Royal suit wyglada tak:

Royal suit

Chociaz zwykly pokoj tez nie najgorszy (zwroccie uwage na lustro, ktore wisi na suficie, bezposrednio nad lozkiem):

Deluxe one bedroom

To, co opisalam, znam tylko z programu i z tego, co przeczytalam. Bardzo chcialam sie wybrac do tego hotelu. Niestety, nie stac mnie. Noc w Deluxe Twin Two Bedroom (czyli pokoj z dwoma sypialniami) kosztuje.... 2 666 dolarow! :(

wtorek, 01 marca 2005, sylwiastep
TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2005/03/01 13:27:32
oj, słono, słono...czyli w tym wcieleniu nie wynajme pokoju;)
-
2005/03/01 13:38:25
zycie jest piekne...................
-
2005/03/01 13:41:24
to teraz mozna sobie wyobrazic, co moze czekac nas po smierci ? Tam jeszcze piekniej. Szkoda tylko, ze rujnuje sie jednym zycie, np w Iraku, a inni zyja w takim luksusie. Trzeba sie dzielic....
-
2005/03/01 14:05:35
to moze sie zrzucimy?! :) Tylko jeszcze ten samolot trzebaby wynajac zeby tam dofrunac :))
-
2005/03/01 14:23:39
Zygac sie chce... nie wiem jak Was, ale mnie nie pociaga cos takiego. Owszem moze i piekne... ale znam lepszy sposob na wydanie tej kasy :)
-
2005/03/01 20:47:05
eh..... nie dla psa kielbasa.......... jak by mi kto fundnal , to czemu nie , watro choc raz w zycui czuc sie jak ksiezniczka ;))
-
Gość: , 121.4.66.13*
2010/01/18 20:10:18
No musze to z siebie wydusic a komu nie lepiej jak nieznajomym. Moja diewczyna teraz jedzie do Dubaju na tydzien I wraz z rodzicami Spedzi noc w tym hotelu. No coz tak to jest jak sie ma bogatych rodzicow i biednego chlopaka :D haha
P.s Oczywiscie ja zostaje "tesciowie" mnie nie zabieraja :) mnie zostanie tylko oblizywanie sie po fotkach
-
2010/01/19 06:32:11
Bardzo to przykre... :( ale pociesze Cie, ja tez tam nigdy nie bylam, mimo, ze mieszkam w Zatoce. No i pewnie jak bardzo bedziesz chcial, kiedys uda Ci sie zobaczyc 'osobiscie'! Powodzenia. S.
-
Gość: kret, apn-77-113-126-41.dynamic.gprs.plus.pl
2010/01/24 00:11:59
Hotel cudo!We wtorek tam jade z lapsami na obiad!
-
Gość: kret, apn-77-113-126-41.dynamic.gprs.plus.pl
2010/01/24 00:12:43
Z Sidem kuku i wroblem
-
Gość: tron, ds205036.ds.awf.gda.pl
2010/01/24 00:19:02
Byłam tam wczoraj - fantastycznie !!!
a obiady "krecie" - ekstaza xd
-
Gość: , host-87-101-64-62.leon.com.pl
2010/10/28 11:35:58
jesli nie stac Cie na taka kwote by wynajac chcociaz najtanszy siuts na dobe , mozesz wykupic sobie wycieczke do emiratow , czesto sa tam organizowane "wycieczk"i do hotelu , koszt (2008) to jakies 100 dolarow , masz wykupione sniadanie ( badz opcja kolacja), potem mozesz sobie pochodzic po hotelu , oczywiscie wiekszosc jest zamknieta dla Ciebie , na kazdym pietrze znajduje sie recepcja i dalej nie wejdziesz , ale mozesz zagadac z jednym z gosci ( bardzoi chetnie IC pokaza to na co ich stac) wtedy wejscie do jakiegos roomu bedziesz mial ;)
-
Gość: gosc, adp32.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/09/25 23:04:41
.. imponujące wypowiedzi, naprawdę ..

PS. Zastanawiał się kiedyś jeden z drugim ile ludzi głoduje na świecie żeby takie buraki mogły sobie podcierać tyłek papierem ze złota?
-
Gość: , sggw137-004.sggw.waw.pl
2011/11/22 23:02:08
Ale jak to? To, że ktoś podciera się złotym papierem to znaczy, że jest to zasługa biednych? Jaki to ma związek?
-
Gość: gosciowka, 46.246.236.252.dsl.dyn.forthnet.gr
2013/07/13 20:02:56
To nie prawda, ze ten hotel jest najdrozszy - wedlug tego rankingu jest dopiero na 7 miejscu ... topnaj.pl/10-najdrozszych-hoteli-na-swiecie