Blog > Komentarze do wpisu
Tradycyjny slub katarski
Dzisiaj o tym, jak wyglada arabski slub. Informacje pochodza z Gulf Times. Autor informuje czytelnikow, iz tradycje opisane ponizej wciaz sa norma w Katarze.

Panna mloda i pan mlody spotykaja sie po raz pierwszy w noc poslubna, w sypialni. Panna mloda jest wnoszona do sypialni na dywanie. W  ten sposob jest 'zaprezentowana' panu mlodemu. Dywan jest niesiony przez braci i innych czlonkow rodziny panny mlodej.

Dzien przed slubem panna mloda spotyka sie na caly wieczor z innymi kobietami w swoim domu, i jej rece i stopy sa zdobione henna (w piekne wzory, zdjecia byly w Mazusach jakis czas temu). Kobiety rozmawiaja, wprowadzaja niedoswiadczona panne mloda w arkana zycia, i radza jej jak sie zachowywac w domu meza.

W dzien slubu para mloda jest perfumowana i ubrana w tradycyjne stroje. Sa tance (z tego co mi wiadomo na slubie panowie i panie bawia sie osobno, jedni nie widza drugich), a pozniej pan mlody jest prowadzony do domu panny mlodej (dom jest ozdobiony latarniami). Cala rodzina prowadzi pana mlodego do pokoju, ktory jest 'odwalony' na ile tylko ojciec panny mlodej moze sobie pozwolic. Po chwili rodzina wychodzi i zostawia pana mlodego samego. Pozniej przynosza panne mloda (na dywanie) i oddaja ja mezowi (o rany, wyobrazcie sobie, jak przestraszona musi byc ta mloda dzieweczka, nie tylko po raz pierwszy widzi tego faceta, ale tez wie, ze on jej wlocznie zaraz wsadzi, a tyle historii slyszala!!!).

(
to co kursywa jest moje).

You can read a very interesting article about a traditional Qatari wedding in Gulf Times.
środa, 27 lipca 2005, sylwiastep
TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2005/07/27 11:16:29
Sylwia, spójrz na to z innej strony. Te kobiety przed ślubem nie opowiadają jej strasznych historii, jak to obcy facet jej wsadzi i jakie to będzie okropne, tylko jakie to będzie przyjemne i że tak przyjemnie będzie przez całe życie. W muzułmańskim małżeństwie mąż ma wobec żony obowiązki również seksualne, musi ją zaspokajać, a jeśli nie- ona może się z nim rozwieść, właśnie z tego powodu.
Ja, im lepiej poznaję islam, tym właśnie bardziej podoba mi się jego podejście do seksu- jest bardziej "straight" niż w tzw. kulturze Zachodu, bez takiego zakłamania, że seks jest tylko po to, aby spłodzić dzieci i można tylko "na misjonarza". Właśnie islam otwarcie mówi, że seks daje przyjemność, że jest również po to by dawać przyjemność. Nie udaje, że małżeństwo to związek tylko dusz, romantyczne bujanie w obłokach.
Moim zdaniem takie otwarte oddanie panny młodej panu młodemu, kiedy wszyscy wiedzą, że oni będą zaraz uprawiać seks i akceptują to jest normalniejsze od pomijania tej kwestii, pokątnych uśmieszków czy dwuznacznych dowcipasów na weselach "u nas".
-
2005/07/27 11:20:47
To jeszcze raz ja- byłam na arabskim weselu w damskim gronie i uwierz mi- bawiłam się równie dobrze, jak na koedukacyjnych.
BTW Bardzo lubię Twój blog, podczytuję go regularnie. Pozdrawiam!
-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/27 13:29:48
Ten artykul ma malo faktow zgodnych z prawda. Pisany jak sadzac po nazwisku przez Hindusa. Moze pokazy sa takie dla turystow , jak to bylo dawniej, choc esencja tego jest zupelnie inna. Wesela arabskie sa niezwykle bogate, urozmaicone, trwajace ponad 3 dni. Panna mloda wie za kogo wychodzi za maz i musi sama zadecydowac, czy chce jego za meza , czy tez nie. Widuja sie przed slubem, choc nie utrzymuja stosunkow intymnych. Pan mlody jest obowiazany za wszystko zaplacic, za slub, przezenty dla rodziny panny i dla niej samej oczywiscie. Przed slubem sa tez oficjalne oswiadczyny i tez masa przezentow i wreczenie zareczynowego pierscienia. Mlodzi czasem znaja sie od dziecka, skoro przyjete jest ze sluby zawierane sa w rodzinie (pomiedzy kuzynami). Jest tez noc Henny, ktora odbywa sie w domu panny mlodej. Potem jest slub (na drugi dzien) trzeci dzien zwany jest "subhiya" czyli poranek. Na ogol na slubie bawi sie nie tylko rodzina, ale wszyscy sasiedzi , a wiec dzielnica. Jedzenia jest mnostwo, alkoholu na ogol nie ma (alkohol nie jest przyjety jako cos "dobrego" raczej wstydliwa sprawa, ale czasem bywa wsrod mezczyzn) Natomiast nie wypada pokazac sie pijanym. Obie grupy wpsaniale sie bawia. Islam jest bardzo tolerancyjny , nie ma pruderyjnego patrzenia na seks. Maz musi zadowolic zone nie tylko w sprawach seksu, Utrzymanie domu, to tylko jego obowiazek Zgadzam sie z "dzewkiem szczescia" . :)))
-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/27 13:38:42
Natomiast w Indiach pozycja kobiety jest fatalna. Meza sama nie wybiera, tylko rodzina to robi, Rodzice panny musza za wszystko placic w tym ogromne dowry (posag) na ktory skladaja pieniadze od urodzenia dziecka plci zenskiej. Bywaja bardzo czeste morderstwa panny mlodej po slubie. Czasem robia to wlasnie "tesciowe" i wydaja syna w nastepny zwiazek aby otrzymac nastepny posag. Urodzenie dziewczynki w Indiach to "klatwa bogow" za dawne grzechy z poprzedniego zycia. Czesto niemowleta plci zenskiej sa mordowane zaraz po urodzeniu. Kobieta tam jest niewolnica meza, a po jego smierci praktycznie jest odzucona rpzez spoleczenstwo. Dawniej istnialo "sati" , zona aby utrzymac honor, spalala sie ze zwlokami meza na stosie.
-
2005/07/28 09:44:43
Ncfmcc2- to taka sama "bajka o żelaznym wilku", jak te o islamie, Arabach i zniewolonych muzułmankach rozpowszechniane w Europie. Czy naprawdę uważasz, że kobiety są tak głupie i słabe żeby dały sobą pomiatać przez tysiąclecia i na obszarze 3/4 globu? Ja nie.
-
2005/07/28 11:49:48
Do drzewka szczescia;

wiesz, w Europie dawaly soba pomiatac prze 2 tysiace lat a islam istnieje dopiero 1400 lat. Moje koleznaki muzulmanki z Kataru uwazaly, ze to zupelnie normalne, ze maz moze uerzyc zone, bo i koran na to pozwala. Boje bo kocha!

Jak czytam twoje wpisy, to rezczywiscie mysle, ze islam to najlepsza religia, bo ma takie szczere podejscie do seksu i w ogole.

Nie zdiwilbym sie, gdy za kilka lat w stroju pszczelarza (burki) zaczniesz przekonywac wszystkich, jaki to islam jest cudowny :) Przyjaciolka arabka mojej mamy probowala ten watek z nia: moja mama sie usmiechnela i powiedziala, ze bog, ktory kaze sie kobietom ubierac jak pingwiny, zeby mezczyzni nie mieli erekcji jest chory!

Pozdrawiam
Kazik
-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/28 12:28:58
KAZIKU DROGI, W EUROPIE KOBIETY SA POMIATANE OD TYSIACLECI. FAKT , ZE CHODZA POL NAGO NIE SWIADCZY O ICH "WYZWOLENIU" WRECZ PRZECIWNIE. MUSZA PRACOWAC, ABY UTRZYMAC CZASEM SAME CALA RODZINE, A MAZ NA OGOL PIJAK PIJE I BIJE. MATKA I ZONA PO PRACY ROBI ZAKUPY, PODSTAWIA POD PYSK OBIAD, A PAN SIEDZI W FOTELU I CZYTA SOBIE GAZETKE (O ILE OCZYWISCIE ROZUMIE CO CZYTA) MOJ DOROSLY SYN ZYJAC W EUROPIE I WIDZAC JAK KOBIETY SIE PROWADZA I JAK SA TRAKTOWANE, STIWERDZIL, ZE MOZE "PRZEJDZIE" NA CHRZESCIJANSTWO, BO TAM KOBIETY SA NICZYM I MOZNA Z NICH ROBIC SLUZACE. OCZYWISCIE TO BYL ZART Z JEGO STRONY, BO NIKT BEDAC MUZULMANINEM NIE COFA SIE DO TYLU. ISLAM TO NAJNOWSZA "REVELATION" OD BOGA. BOG NIE MIAL SYNA , ANI CORKI I NIKT BOGA NIE WIDZIAL. CHRYSTUS , TAK SAMO JAK INNI POPRZEDNI A OSTATNI MOHAMMED (PBUH) BYLI TYLKO PROROKAMI. JA SAMA CHETNIE WKLADAM EBAYE I CZUJE WTEDY RESPEKT ,ZE NIKT NIE UWAZA MNIE ZA TANI TOWAR, KTORY MOZNA USZCZYPNAC, POKLEPAC, POZARTOWAC , OBSCISKAC. JESTEM CZLOWIEKIEM, A NIE JAKIMS POL-CZLOWIEKIEM, CZYM KOBIETA OBECNIE JEST W TEJ "ZACHODNIEJ CYWILIZACJI ZLA". TE BAJKI O ZABIEDZONYCH MUZULMANKACH SA CZYSTYM WYMYSLEM. ISLAM TO NIE TYLKO RELIJA ALE CALY OPIS ZACHOWANIA SIE NA CODZIEN WOBEC SIEBIE, RODZINY SASIADOW, SPOLECZENSTWA/ I TRZEBA DUZO WYRZECZEN ABY TO POKONAC. JEST JEDNAK DETERMINACJA, DLACZEGO TEMU LUDZIE SIE PODDAJA. KOBIETY SA BARDZO SILNE I NIGDY BY NIE POZWALALY SOBIE NA JEZDZENIE PO GLOWIE PRZEZ 1400 LAT. TAKA RELIGJA DAWNO BY UPADLA. A TU WRECZ PRZECIWNIE, NA CODZIEN SETKI CONVERT TO ISLAM. RADZE SIE ZAPOZNAC Z TYM, PANIE KAZICZKU
-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/28 12:30:21
BEZ OBRAZY " PANA MAMA JEST "BLOCK-MINDED" NO COZ MOZE LATA ?
-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/28 12:32:56
"DRZEWKO" NIE ZROZUMIALAS MOJEGO WPISU. W INDIACH PANUJE HINDUISM I DLATEGO POZYCJA KOBIETY JEST TAK NISKA. NATOMIAST NIGDY NIE UWAZAM, ZE W ISLAMIE KOBIETY DAJA SOBA "POMIATAC" WRECZ PRZECIWNIE, WIEKSZEGO SZACUNKU JAK TAM DO KOBIET NIE WIDZIALAM I ZYJAC W TYM MIEJSCU CZUJE, ZE NAPRAWDE JESTEM KOBIETA, A NIE ROBOTEM .
-
2005/07/28 12:46:17
Ja dzis nie w humorze, aby pisac. Moze w niedziele odpowiem, jak bede mniej smutna :(
-
2005/07/28 17:13:14
A co sie stalo?
Glowa do gory!

-
2005/07/28 17:20:00
Byc moze chrzescijanstwo nie jest bez wad, ale Jezus Chrystus nie wspolzyl jak Mahoment z 9cioletnia dziewczynka (Aisza) i nie twierdzil, ze Allah mu na to pozwalal. Ani, ze bog pozwala bic wlasna zone

Postepowosc islamu widac w szczegolnosci na rozwoju intelektualnym, gospodarczym i naukowym Bliskiego wschodu.

Reszta Pani wypowiedzi jest zabawna. Ale jak pani jest szczesliwa wkladajac abaje -swietnie!
-
2005/07/28 17:22:27
Swoja droga, pamietam w Iraku i Kuwejcie i Saudi jak to kobiety taszczyly zakupy, ciezkie torby jak muly a zadwoloeni z siebie wyzawcy Allaha szli przed nimi palac papierosy i prusjac sie na nie : yella, yella.
Moze lepiej, zeby Pani i Pani syn pozostali muzlmanami.

Znam calkiem sporo muzulmanow, ktorzy przeszli na chrzescijanstwo
-
2005/07/28 17:26:45
A co do Islamu:

Jedni uwazaja burki za ochrone kobiety, a inni za wyraz zniewolenia.

Ocena tego nie jest taka prosta.

Przeciez kazda z nas czasami chcialaby sie schowac za taka burka, zeby sie uwolnic od spojrzen facetow.

Takie zycie bez obcych facetow, jakie jest udzialem niektorych muzulmanek musi byc bardzo relaksujace - one maja swoje babskie spotkania, nie musza na codzien wspolzawodniczyc z mezczyznami, nie musza udowadniac, ze nie sa gorsze. Czasami za tym teksnie. Mysle, ze takie zycie jest latwiejsze.

Ale to jest, wydaje mi sie, pozbawianie sie pewnych interesujacych i trudnych aspektow zycia, ktore wiele nas ucza.

To jest takie jakby pozostawanie dzieckiem w pewnej dziedzinie.

-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/28 18:13:43
MOZE PAN, PANIE KAZIU WSPOLZYJE Z WLASNA CORKA, W TAMTYCH CZASACH 9 LETNIE DZIEWCZYNKI BYLY JUZ WYDAWANE ZA MAZ, TERAZ TEZ TO MA MIEJSCE W ROZNYCH STRONACH SWIATA. DZIEWCZETA DOJRZEWAJA I GOTOWE SA DO MALZENSTWA. PRAGEN TEZ DODAC, ZE "ALLAH" ZNACZY PO ARAB. BOG, TAK JAK GOD W ANG. BOG JEST JEDEN DLA WSZYSTKICH. NIE MA JEDEN DLA EUROPEJCZYKOW A INNY DLA NP AFRYKANCZYKOW.
W KAZDEJ KULTURZE I RELIGII SA ZLI I DOBRZY MEZOWIE,. W POSLCE WIDZIALAM OGROMNA ILOSC RPZEMOCY W RODZINIE,. NIE ZNANY PANU OBRAZEK ???
-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/28 18:14:33
JEZUS CHRYSTUS BYL TAKIM SAMYM CZLOWIEKIEM JAK MY WSZYSCY, A ZKIM ZYL, TEGO KK PANU NIE POWIE. BO TO ZABRONIONE.
-
Gość: , ncfmcc2.ford.com
2005/07/28 18:17:55
JA W KRAJACH ARABSKICH WIDZIALAM POLKI ZACHARANE W KUCHNI, GDY PANOWIE CHODZILI SOBIE NA "MESKIE " WIECZORY, GRANIA W KARTY. WOGOLE ZONY POLSKIE TRAKTUJA SWOICH MEZOW JAK DZIECI, KTORYM TRZEBA WSZYSTKO ZROBIC I PODAC. ZANIM WYJECHALY NA WAKACJE DO POLSKI, TO MUSIALA NAGOTOWAC ZARLA NA 2 MIES. BO PAN MALZONEK NIE "POTRAFI" ALBO JESTESCIE, ALBO ROBICIE Z SIEBIE DEBILI, PANIE KAZIU... JAK TAK MOZNA ?
MNOZE WIDZIAL PAN W KUWIEHJCIE ARABKI UJEZDZAJACE MERECEDESY I CADILLAKI NAJMOWSZE MODELE Z SZOFERAMI, LUB BEZ, A PANU WYSTARCZYLA... MALUTKA MAZDA , TOYOTA. ZAZDROSC SERCE SCISKA, GDY LATALO SIE PO KIELBASE DO AL AKARIYA A ARABKA KUPOWALA ZLOTO W KILOGRAMACH,,,ZADBAJ PANB O ZONKE LEPIEJ...
-
2005/07/28 21:28:14
Co do Mahometa: hadzisy wyraznie podaja, ze Aisza wtedy nie miesiaczkowala, a zatem nie byla zdolna do wyjscia za maz, bo za taka granice uznawalo sie wlasnie miesiaczkowanie. Jak by na to nie patrzec, byl pedofilem. A jednym krajem gdzie mozliwy jest slub z 9-letnia dziewczynka jest Iran. Gdzie notabene Chomenini nie uwazal pedofilii za przestepstwo. Ciekawe prawda?

Co do reszty: zaczela Pani swoj wywod, ze to mit, ze kobiety muzulmanki sa przesladowane, bo Pani jest jedna z nich i wie co innego.
Byc moze.

Ale dlasze pani przpuszczenia a porpos mojego wieku, zwyczajow seksualnych, samochodow ktore posiadam lub nie sa nie tylko idiotyczne (bo nie trafila Pani nawet w 1 %) ale na takim samym poziomie, jak przypuszczenia ze kazdy muzulmanin to terrorysta itd.
Pani wycieczki osobiste pod adresem moim i mojej rodziny swiadcza nie tylko o braku kultury osobistej, ale takze kultury dialogu.

Dlatego koncze ten wywod i pozdrawiam Mássalama
-
Gość: , 195.116.251.4*
2005/07/29 09:24:15
Przestańmy zaśmiecać właścicielce blog!!
Ta pseudodyskusja do niczego nie prowadzi, pisanie WIELKIMI LITERAMI oznacza krzyk, tu niepotrzebny, droga osobo z ford.com, a że ktoś się ożenił z 9-letnim dzieckiem, nie znaczy od razu, że z nią współżył.
Koniec.
-
Gość: beata, pa149.bielsk-podlaski.sdi.tpnet.pl
2005/07/29 11:35:17
A czy obrzezane kobiety maja przyjemnosc w sypialni?
-
2005/07/29 13:13:54
Problem w tym, ze hadzisy mowia, ze on sie ozenil z 6-ciolatka i wspolzyl (choc okreslenie zgwalcil wydaje sie bardziej na miejscu) z nia gdy miala lat 9.

Ale Ma Pan racje, koncze ten watek. Dla autorki blogu przesylam zyczenia udanego wypocznku w Katarze.`
Kazik
-
Gość: , frasier.ford.com
2005/07/29 14:08:54
ahlen wasahlen. Cudownie jest zyc w Dubai. pozdrowienia i milego weekendu
-
2005/07/31 13:14:53
Nikt nigdy nie przekona mnie ,że kobieta, która jest zmuszona do noszenia kwefu czy jak tam się to nazywa jest szczęśliwa...i obietnica zaspokajania materialnego czy seksualnego, o której tu pisze pani ncfmcc- jako wielkie szczęście ,za które przez całe zycie powinna być wdzięczna Allahowi nie jest w stanie zastapić prawdziwej wolności...zresztą przeczy pani sama sobie mówiąc,że jeśli kobieta nie ma na sobie "pingwiniego ubrania" to jest zaczepiana i podszczypywana...
tak to musi być wielkie szczęście patrzeć na świat poprzez kawałek przeżroczystej szmaty...
-
Gość: , cache-rtc-ac10.proxy.aol.com
2005/07/31 18:24:29
Pani Jozefino, a ltakiej kobiety nikt nie zmusza, tylko ona sama uwaza, ze tak ejst wporzadku i wklada abaye tak samo, jak Pani na coezien wklada sukienke i wychodzi z domu ?
Ile mozna dac sie w koncu zmuszac ? Gdyby bylot ak fatalnie, to mysle, ze pani z tamtych stron i tradycji szybko pozbylyby sie swoich zwyczajow/
-
2005/07/31 21:47:18
czytałem kiedyś dwu, a może trzytomową relacje amerykanki, która z mężem Irańczykiem, lekarzem, i z córeczką, pojechała do jego muzułmańskiej rodziny do Iranu i tam praktycznie została uwięziona, pozbawiona najelementarniejszych praw. - Niewyobrażalny horror. Terror! - Ta kobieta, z córką, w wielkiej konspiracji uciekła w końcu z Iranu, cudem to wszystko przeżyła. I te sprawy opisuje, pomaga innym kobietom, także w ucieczkach. - Taka jest prawda! - Jak muzułmanka może być szczęśliwa, gdy nawet "niewiernym" turystkom zabraniają żyć po swojemu?
-
2005/07/31 21:48:47
żyć po swojemu, znaczy jak człowiek
-
2005/08/01 14:21:24
No nie mogę, kilka dni siłą się powstrzymywałam, żeby tej "dyskusji" nie przeciągać, ale jak widzę na polu walki zostały osoby znające islam z książek typu "Tylko razem z córką" i nie moę dopuścić, aby to one podsumowały tę rozmowę.
Kobiety! Jeśli uważacie, że to, iż możecie nosić mini i opalać się topless oznacza, iż jesteście wolne- to sorry, ale jesteście głupiutkie, zindoktrynowane przez media kozy. Nieważne, co kobieta na sobie nosi, ważne jest aby miała równy z mężczyznami dostęp do edukacji, szanse zatrudnienia za równe mężczyźnie wynagrodzenie i możliwość dysponowania zarobionymi pieniędzmi. To jest wolność, której brakuje w krajach Trzeciego Świata, arabskich, muzułmańskich czy jak tam je nazwiemy! I to jest problem, a nie czy zakrywają twarze, czy nie. Co nas obchodzi w czym one chodzą? Dlaczego nas to tak "kłuje"?
Józefino40- przeczytaj sobie jeszcze raz początek swojej wypowiedzi- a co ma piernik do wiatraka, co ma ubranie do szczęścia?
-
Gość: e, 195.28.179.19*
2005/08/01 15:47:26
właśnie że noszenie czego się chce i chodzenie nawet "pół nago" to wolność. Nie powiesz chyba, że większą wolnością dla człowieka (nie ważnie mężczyzny czy kobiety) jest narzucony mu strój. Ja akurat nie noszę mini, bo nie lubię, ale za to duże dekolty, bo mam ładny biust. I to moja i tylko moja sprawa jak się będę ubierać. I lubię kiedy przyglądają mi się mężczyźni (chociaż zauważyłam, że to kobiety częściej "obcinają" wzrokiem, szczególnie jak się jest atrakcyjnie ubraną). Islam zabiera wolność!!!
-
Gość: , 136.2.1.10*
2005/08/03 00:48:37
Nikt nigdy nie jest wolny, tak naprawde wolny. Na KAZDEJ SZEROKOSCI GEOGRAFICZNEJ MUSIMY ZAWSZE SIE PODPORZADKOWAC JAKIMS TRADYCJOM, PRZEPISOM, NAKAZOM.
WKLADAJAC SUKIENKE Z WIELKIM DEKOLTEM STARAMY SOBIE UDOWODNIC TE "WOLNOSC" KTOREJ NAPRAWDE NIE MA. KOSCIOL KAT. TAKZE NARZUCA RYGORYSTYCZNE ZASADY. W PRACY TEZ TRZEBA SIE PODPORZADKOWAC, BO INACZEJ "WYRZUCA' TAM TEZ NALEZY SIE NOBLIWIE UBRAC, BO PRZECIEZ Z BIUSTEM NA "TALERZU" NIE WYPADA W BIURZE SIEDZIEC. NIBY NIKT NIC NIE POWIE, A JEDNAK ZAWISTNIE KOBIETY BEDA PATRZEC, A MEZCZYZNI "OCENIAC' JAK TOWAR. NO I STAJEMY SIE TOWAREM, ABY WIEC UNIKNAC, TAKIEGO SZACOWANIA, NALEZY BYC CHYBA BARDZIEJ KONSERWATYWNYM I W TYM JEST SZACUNEK DO SAMEJ SIEBIE, (TAK UWAZAM PANI JOZEFINE)
-
Gość: , 136.2.1.10*
2005/08/03 00:50:56
PRZEPRASZAM, ZA DUZE LITERY, ALE LEPIEJ W TEN SPOSOB WIDZE.
-
Gość: , 136.2.1.10*
2005/08/03 00:52:24
tak, a "not without my daughter" zrobiony film przez syonistow , bo normalni Zydzi tez tak nie mysla, dobra i naiwna ksiazka a film jeszcze bardziej naiwny,
-
Gość: , 136.2.1.10*
2005/08/04 00:22:14
Women's Rights in Islam

By
Jacqueline S. Waheed



Following are some rights, which Muslim women have!

1. The RIGHT and duty to acquire education.

2. The RIGHT to have her own independent property.

3. The RIGHT to work [job or business] to earn money, which she keeps it.

4. The RIGHT to equal reward for equal deed and/or work.

5. The RIGHT to express her opinion.

6. The RIGHT to argue and/or advocate her cause or opinion to be heard.

7. The RIGHT to vote since 1,421 years.

8. The RIGHT to provisions from her husband for all her needs and more.

9. The RIGHT to negotiate marriage terms of her choice.

10.The RIGHT to obtain divorce from her husband, even on the grounds that she simply don't like him. In Islaam divorce is suppose to be last resort.

11.The RIGHT to keep all her own money. [She is not responsible for maintenance of family].

12.The RIGHT to get sexual satisfaction from her husband.

13.The RIGHT to get custody of her children in case of divorce [unless she is unable to raise them for valid reasons]

14.The RIGHT to choose husband of her choice.

15.The RIGHT to refuse a proposed and/or arranged marriage.

16. The RIGHT to re-marry after divorce or after becoming widow.

EXEMPTIONS GIVEN TO WOMEN IN CERTAIN CIRCUMSTANCE.

Women are exempt from:

a.. Fasting when they are pregnant or nursing or menstruating,
b.. Praying when menstruating or bleeding after childbirth,
c.. The obligation to attend congregational prayers in the mosque on Fridays.
d.. They are not obliged to take part as soldiers in the defense of Islam, although they are not forbidden to do so.
But under normal circumstances they are allowed to do all the things that men do.

- Even when they are menstruating, on special days, like the two Eid festivals, they are still allowed to come to the Eid prayers, and menstruating women can take part in most of the actions of the Hajj pilgrimage.

Islamic laws does not requires that women should confine themselves to household duties.

Muslim women have [and are as well] headed Islamic provinces [and states as well], like Arwa bint Ahmad, who served as governor of Yemen under the Fatimid Khalifahs in the late fifth and early sixth century.

Name any other religion, political theory, or philosophy which offers such a comprehensiveness to women by giving her total control of her life and affairs ??? NONE

Think on this!











-
2005/08/04 19:51:09
dlaczego i do czego nas ci islamiści przekonują? - O co im chodzi? - Łatwo sie domyślć.
-
Gość: mgholami, a80-126-180-234.adsl.xs4all.nl
2005/10/20 14:35:50
nie rozumiem co wy chcecie od tych ludzi. Ja zyje od roku z Iranczykiem,mieszkamy w Holandii, i ani razu nie probowal przekonywac mnie na swoja religie, co prawda uwaza on Islam za "wielkieG" ale zawsze cos w czlowieku z religii pozotaje. Nie jestem traktowana jak ktos tu wyzej napisal- " jak niewolnice podstawiajaca obiad pod pysk". Czlowiek ten potrafi ugotowac dla nas wszystko co chce, ma takie same obowiazki w domu jak ja, a pomiatam to ja nim, jak nie zrobi czegos po mojemu. Wiec niech mi ktos nie wpiera ze oni wszystcy traktuja tak kobiety. Znam jego calo rodzine i widzialam stosunek jego ojca do zony- a nikt na prawde nie wie, czemu znany "Rutkowski" musi wkraczac do akcji ratowania biednych kobiet z rak zlych terrorystow.Moze wlasnie te kobiety lubily wielkie dekoldy, krutkie spodniczki i cudzych mezow???............